2015

perfomance com adereço em vidro / performance with glass prop
interpretado por, performed by Alec Spiegel
 

http://www.lost.nl/en/contributors/eloisa-ejarque
 
 
PT    Uma Visita ao Chafariz nº 12, Uma Propriedade de Interesse Público é um desvio a uma visita guiada. A narração deslocada do território referenciado é localizável através de um adereço – um copo de vidro de forma customizada, extraída de uma estrutura pública de distribuição de água encontrada na Praça das Flores, em Lisboa. A performance acontece como uma visita guiada, introduzindo informações específicas, traduções de elementos urbanos de um outro lugar para o inglês numa articulação internacionalizante sobre a disseminação do território, inscrevendo um equipamento público no subterfúgio turístico.

EN    A Tour To Spout nr. 12, A Property of Public Interest is a deviation to a landmark route. A displaced narration that finds its geographical coordinates through a hand-held prop, a drinking-glass customized with the shape of a fountain found in Praça das Flores, Lisbon.
The performance happens as a guided-tour, introducing specific informations, translations of urban elements from elsewhere into english, in an internationalizing articulation about dissemination of territory, landmarking and object-production, that inscribes a public equipment into a touristic subterfuge.


 
EM, IN DE OUDE KERK, HOSTED BY LOST & FOUND, 19-06, AMSTERDAM (NL);